Ton Moonen Culinaire Herfstwandeling 2015 helpt Nepal!

Op zondag 18 oktober a.s. organiseert serviceclub Kiwanis Kerkrade/Landgraaf alweer voor de dertiende keer in successie een culinaire herfstwandeling door de mooie groengebieden van Kerkrade, Landgraaf en aangrenzende gebieden. Het experiment van verleden jaar om ook fietsers in de gelegenheid te stellen deel te nemen krijgt een vervolg! Uiteraard zullen de fietsers ook nu weer een langere afstand (ongeveer 40 km) moeten afleggen dan de wandelaars (ongeveer 13 km). De wandelroute is zo kinderwagenvriendelijk mogelijk gehouden en honden zijn ook van harte welkom!

Deze keer is de Culinaire Herfstwandeling opgedragen aan ons trouwe lid Ton Moonen, die ruim 14 jaren lid was van onze vereniging en ons onlangs plotseling is ontvallen. Ton was een van de geestesvaders van de Culinaire Herfstwandeling en verzorgde al die jaren de routebeschrijving, de bewegwijzering, het drukwerk, de kleding, de logistiek en nog veel meer. Wij zullen proberen zijn taken, die hij steeds vol overgave en met zichtbaar plezier uitvoerde, zo goed mogelijk over te nemen.

De Kiwanis, die als doel hebben “serve the children of the world”, organiseren deze wandeling steeds voor een goed doel. De deelnemers wordt dus niet alleen een mooie herfstzondag bezorgd, maar zij dragen ook bij aan het ledigen van noden bij mensen die dat hard nodig hebben. Deze keer is ervoor gekozen een donatie te geven aan de Stichting Help Mani Nepal, met het verzoek de bijdrage met name te besteden aan (wees)kinderen in Nepal. Vooral nu Nepal zo ernstig getroffen is door aardbevingen is deze hulp nog meer nodig. Aangezien er bij de Stichting Help Mani Nepal geen euro aan de strijkstok blijft hangen komt daadwerkelijk ook elke euro bij deze kinderen terecht! Meer informatie over de Stichting vindt u op http://helpmaninepal.nl/

Bij de start in het DinoDome van GaiaZoo genieten de deelnemers eerst van een lekker kopje koffie met een wafel, waarna zij tijdens een viertal pauzemomenten achtereenvolgens mogen genieten van een gebonden spinaziesoep, een wrap van zalm en chorizo als tussengerecht en een Lakenfelder boeuff bourgignon als hoofdgerecht. De afsluiting vindt plaats in het DinoDome middels een keuze uit een kaasplankje of een overheerlijke hazelnoot mousse, waarna op het terras onder het genot van een drankje en vrolijke muzikale klanken nog gezellig nagepraat kan worden.

De kosten voor deelname aan deze culinaire wandeling bedragen evenals afgelopen jaren nog steeds € 28,50 pp. En voor kinderen t/m 12 jaar met een aangepast menu € 8,00 pp. Men mag een voorkeur uitspreken voor een vertrektijd. Daarbij kan men kiezen uit de volgende tijden: 09.30 uur – 10.00 uur – 10.30 uur – 11.00 uur – 11.30 uur – 12.00 uur. De volgorde van binnenkomst van inschrijvingen bepaalt de mogelijkheid van deelname en van realiseren voorkeurtijd.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden via deze link: Inschrijfformulier.
Men kan ook schrijven naar: Culinaire herfstwandeling, postbus3044, 6401 DM Heerlen.

De betalingen dienen uiterlijk 2 oktober 2015 voldaan te zijn, en wel op IBAN nummer NL54ABNA0546147224 van Kiwanis Kerkrade/Landgraaf o.v.v. culinaire herfstwandeling 2015. Pas na betaling en zonder bericht van over-inschrijving is de deelname definitief.

Wees er op tijd bij, want de organisatie kan slechts een maximaal aantal deelnemers plaatsen.