Uitje met Centrum De Witte Vogel

Jaarlijks organiseert Kiwanis Club Den Haag Haaglanden een uitje voor de kinderen van Centrum De Witte Vogel in Den Haag. Met de opbrengsten van onder andere het Sinaasappelproject heeft Kiwanis Club Den Haag Haaglanden ook dit jaar weer het uitje kunnen organiseren. Onder begeleiding van de leden van Kiwanis Club Den Haag Haaglanden gingen de kinderen een dagje naar Familiepark Drievliet in Rijswijk.

De Witte Vogel
De Witte Vogel in Den Haag is een centrum voor kinderen en jongeren van 0 tot 20 jaar met een (ernstige) meervoudige beperking. De meesten van hen wonen thuis bij ouders en broertjes/zusjes en gaan overdag naar De Witte Vogel.

De kinderopvang van De Witte Vogel biedt kinderen tot 6 jaar dagopvang, onderzoek, begeleiding en behandeling en ondersteunt hun ouders. Samen met ouders / verzorgers probeert De Witte Vogel een duidelijk beeld te krijgen van de mogelijkheden van het kind.

Naar Drievliet met De Witte Vogel
Wat was het gezellig, busjes reden af en aan met de kinderen, die vandaag heerlijk in Drievliet konden genieten. Nadat iedereen was gearriveerd werd een leuke groepsfoto gemaakt en gingen we naar binnen.
Vol verwachting gingen we met de kinderen richting de attracties. Het uit de stoelen tillen en plaats laten nemen in de attractie was zwaar maar heel leuk. We zijn in de draaimolen, het reuzenrat en naar de show geweest.

De kinderen hebben heerlijk patat met frikadellen gegeten en daarna naar de piratenshow; dat was ook heel leuk. Diverse kinderen durfden nog in de grote boot, en toen zat de dag er weer bijna op. Na nog wat gedronken te hebben en een dank woord van onze voorzitter, werden wij bedankt voor onze inzet en het bewerkstelligen van deze dag en een kreeg ieder van ons een heerlijke doos chocola. Toen we kinderen naar de bussen hebben gereden en afscheid hebben genomen zat de dag er al weer op.

Ik heb het als heel leuk en bijzonder ervaren dat we dit mogen en kunnen doen en wij vonden dat allemaal.

Dus volgend jaar weer!!

Voor een foto-impressie klik hier.