Uitnodiging wijnproeverij Kiwanis Amsterdam

De Veranda
Amstelveenseweg 76
Amsterdam

Doelstelling is om de geproefde wijnen aan u te verkopen
Deze wijnproeverij wordt georganiseerd in samenwerking met wijnhandel in importeur de Wijnschuur en Restaurant de Veranda en Bakker Out. De doelstelling van deze wijnproeverij is om de geproefde wijnen aan u te verkopen waarvoor u bij de ingang een aankoopformulier wordt aangeboden.In het totale aankoop bedrag is een bedrag inbegrepen dat Kiwanis Club Amsterdam ter beschikking stelt ten gunste van een goed doel.

De baten van deze wijnproevrij gaan naar de Stichting VONK (VUmc Onderzoek Naar Kinderkanker)
Kinderkanker is de meest dodelijke ziekte bij kinderen. In Nederland wordt er jaarlijks bij 600 kinderen de diagnose gesteld. Er overlijden ongeveer 150 kinderen per jaar in Nederland aan kanker. Wereldwijd wordt de ziekte jaarlijks bij meer dan 250.000 nieuwe patiënten geconstateerd. Er wordt in veel gevallen nog weinig onderzoek gedaan, want vanuit de farmaceutische industrie worden nauwelijks onderzoekgelden beschikbaar gesteld. Het is voor de farmaceutische industrie commercieel gezien niet interessant, omdat het om relatief kleine aantallen patiënten gaat. VONK (VUmc Onderzoek Naar Kinderkanker) spant zich al jarenlang in om in deze situatie verbetering te krijgen. Het door ons gesponsorde onderzoek betreft hersenstam tumoren.

Voor meer informatie kunt u www.kiwanisamsterdam.nl raadplegen, of contact opnemen met één van de leden van de Kiwanisclub. De toegang van de wijnproeverij is gratis.