Vijf Serviceclubs in Veendam tijdens Kerstmarkt gezamenlijk actief

Kiwanis Veendam: interservice donatie

Al een aantal jaren werken de vijf Serviceclubs die Veendam rijk is tijdens de Kerstmarkt gebroederlijk samen bij de verkoop van (non) alcoholische consumpties. Iedere serviceclub levert enkele leden voor de bemensing van de kraam. Dat is bij tijd en wijle hard werken, maar biedt ook een mooie gelegenheid om de interservice gedachte eer aan te doen. Gezamenlijk wordt bepaald waar de opbrengst van dat jaar naar toe zal gaan. De deelnemende serviceclubs zijn: Kiwanis, Round Table, Lions, Rotary en Soroptimisten.

In december 2019  heeft deze actie een bedrag van € 4.000,- opgebracht.

De helft van dit bedrag is inmiddels gedoneerd aan Summerfun 2020, een jaarlijkse zomeractiviteit op het gebied van sport, spel, theater en handvaardigheid voor kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 14 jaar. Summerfun is een initiatief van welzijn stichting Compaen en wordt gerund door vrijwilligers. De stichting kan bij tijd en wijle wel een steuntje in de rug gebruiken. Gezien alle Corona maatregelen is de organisatie van het evenement in de oorspronkelijke opzet nu niet mogelijk. Daarom zullen de Kinderen dit jaar worden voorzien van knutselpakketten.

De andere helft van de kerstactiviteiten opbrengst, zal aankomend november worden overhandigd ten behoeve van het Sinterklaas feest van Stichting Compaen.

/imagecache/lg/uploads/2020/06/compaen.jpg