Voedselbank Peel en Maas krijgt cheque van Kiwanis Club Peel en Maas

Kiwanis Club Peel en Maas heeft op vrijdag 3 juni jl. een cheque uitgereikt van € 2.000,- aan de Voedselbank Peel en Maas. De voorzitter van Kiwanis Club Peel en Maas Jean-Paul Kremers overhandigde de cheque aan Hay Bouten en Angela Bisschops van de Voedselbank. Dit bedrag is een bijdrage voor de aanschaf van een nieuwe koelwagen voor de Voedselbank, die voldoet aan de Nederlandse regelgeving voor voedseltransporten.

Voedselbank Peel en Maas wil groeiende armoede bestrijden door wekelijks voedselpakketten uit te delen aan mensen, die financieel niet rond kunnen komen. Daarnaast wil de Voedselbank door het inzamelen en uitdelen van overtollig voedsel verspilling tegengaan.Voedselbank Peel en Maas deelt wekelijks een gratis voedselpakket uit aan ongeveer 70 huishoudens als aanvulling op hun krappe budget.
De levensmiddelen zijn afkomstig van bedrijven en particulieren uit de gemeente. Het gaat om kwalitatief goed voedsel dat via gangbare verkoopkanalen niet meer kan worden verkocht en daarom vernietigd zou worden.