Voedselbank Zuid-Limburg krijgt 30.000 luiers

Valkenburg aan de Geul, 10 november 2012. Ter gelegenheid van de officiële clubinstallatie op 10-11-12, overhandigde serviceclub Kiwanis Valkenburg Charlemagne vandaag 30.000 luiers aan Voedselbank Zuid-Limburg.

Kiwanis Valkenburg Charlemagne is een club van vrijwilligers die zich inzetten voor het welzijn van kinderen onder het credo ‘Serving the Children of the World’. Onder de goedkeurende blik van loco-burgemeester Dauven van Valkenburg aan de Geul verkreeg de club vandaag de officiële status in de internationale Kiwanis-organisatie. Het geld voor de donatie aan de Voedselbank hebben de clubleden verdiend door zelf flink de handen uit de mouwen te steken.

Speciaal voor de chartering brengt de club bovendien een bijzonder boek uit, genaamd ‘Pareltjes in de Euregio’. In dit boek beschrijven de clubleden enkele tientallen markante plekken in de Euregio, die zich in een straal van ca. 150 kilometer rond Valkenburg uitstrekt over Nederland, België en Duitsland. Het boek is voorzien van fraaie fotografie, kwalitatief gebonden en mag zeker niet op uw salontafel ontbreken. Vanaf medio 2013 is het boek via de club verkrijgbaar voor belangstellende organisaties en particulieren. De opbrengst van het boek – dat de treffende ondertitel ‘Reisdoelen met een goede bestemming’ draagt – komt volledig ten bate van projecten voor het welzijn van kinderen (zoals onder meer Voedselbank Zuid-Limburg).

Tijdens de installatieceremonie werden de donatie aan de Voedselbank overhandigd en het boekproject gepresenteerd.