Voor de tiende keer Muziek in de mais

Hangen aan maisstengels geld waard voor de jeugdafdeling vereniging

Voor de tiende keer Muziek in de mais

Kiwanisclub Land van Cuijk organiseerde op 27 augustus voor tiende keer de fundraisingactiviteit Muziek in de mais. En dit bedoelen we letterlijk! De bezoekers komen aan op de locatie en zien alleen maar mais staan. Ze moeten dan via de op straat zichtbare kaartjescontrole over een slingerpad tussen metershoge mais lopen om op een open grasveld terecht te komen, ook weer volledig omgeven door maisstengels. Dan pas zien ze de podia, de bars, de eetgelegenheid en de opstelling voor het wedstrijdelement: maisstengelhangen voor teams van 5 personen.

/imagecache/lg/uploads/2022/09/mais-2.JPG

In twee ronden wordt gestreden hoelang de 5 deelnemers van een team aan de stengels blijven hangen. Na afloop krijgt ieder team een geldprijs naar rato van de duur dat de deelnemers aan de stengels hingen. Deze prijs wordt gestort op de bankrekening van de jeugdafdeling van de vereniging waarvoor ze als team deelnamen aan de wedstrijd.

Deze keer is 5000 euro uitgekeerd aan de betreffende jeugdafdelingen van de clubs. Dit is dus de fundspending van deze fundraisingactiviteit, spending voor jeugd.

Opgemerkt moet worden dat de kaartjesverkoop deze keer voor meer dan 75% plaatsvond via sociale media waarop we veel geadverteerd hebben met behulp van ter zake kundige jeugdigen. De doelgroep was 18 tot 35/40 jaar en die waren er ook, meer dan 500 in de open lucht en met prachtig weer. De verkoop van de meeste kaartjes vond plaats in de laatste dagen voor de datum van het evenement!

/imagecache/lg/uploads/2022/09/mais-3.JPG

Na de wesdtrijd optredens van afwisselend een band en een dj. Nooit was het stil tot 1.30 uur.

We gaan ermee door.

Gert van Lieshout