Voorlees marathon MS Dag

Lees mij voor!

Op 31 mei is het wereld MS dag. Dan wordt het boek Een moeder vol stoplichten gelanceerd door middel van een voorleesmarathon. Het boek is mede-geschreven door een kinderpsycholoog lijdend aan de ziekte MS en moeder van 2 kleine kinderen.

De schrijfster kwam er achter dat er geen voorlichtingsmateriaal was voor kinderen van MS patiënten. En als je opgroeit met een zieke ouder kan je extra hulp goed gebruiken.

Voor de voorleesmarathon zijn er zoveel mogelijk voorlezers nodig. Locatie en tijdstip kan je zelf bepalen.Na de lancering zal het boek via MS centra’s onder meer als voorlichtingsmateriaal worden meegeven aan MS patiënten met jonge kinderen.

Kiwanis Club Den Haag doet in ieder geval mee!

aanmelden en/of informatie kan direct via de schrijfster Fiona Sie of via Kiwanis Club Den Haag: Grace Sie (gracesie70@gmail.com)

Geef jij ook een stem aan kinderen die een ouder hebben met MS?

Doe dan mee aan de voorleesmarathon!
Op 31 mei 2017 is het wereld MS Dag met als thema ‘Leven met MS’. Op die dag verschijnt het kinderboek ‘Een Moeder vol Stoplichten’ geschreven door Beitske Bouwman (van oa Noem het liefde en Daan en Olivia, uitg. Querido) en klinisch psycholoog en kinder- en jeugdpsychotherapeut Fiona Sie. De illustraties zijn van Karst-Janneke Rogaar (van oa Spinder van Simon van der Geest, uitg. Querido).
Om zoveel mogelijk aandacht te vragen voor kinderen die een ouder hebben met MS wordt er op 31 mei een voorleesmarathon georganiseerd!
De hele dag zal er in heel het land op basisscholen uit het boek worden voorgelezen zodat deze jonge mantelzorgers in het licht worden gezet en zich gesteund weten.
Bekende Nederlanders, kinderpsychologen en MS verpleegkundigen worden uitgenodigd om mee te doen en op scholen voor te lezen. De voorleessessies worden gefilmd en op de Facebook-pagina van ‘Een Moeder vol Stoplichten’ gepubliceerd. Zo kan iedereen de marathon volgen!
Wil je mee doen aan de voorleesmarathon als leerkracht van een klas, als MS deskundige, kinderpsycholoog/ coach, neuroloog, ervaringsdeskundige of omdat je deze actie een warm hart toe draagt?
Geef je op via de mail: moedervolstoplichten@gmail.com. Of stuur een bericht via de Facebookpagina:

Wil je meer info? Bel dan naar Fiona Sie: 0623826343. We hopen dat er op zoveel mogelijkJe ontvangt dan meer informatie.
We hopen dat er op zoveel mogelijk scholen wordt voorgelezen!