Wandeling door de Schinveldse bossen

5 sterren wandeling

Wát een heerlijke en erg gezellige wandeling hebben wij vandaag kunnen maken door de prachtige Schinveldse bossen, een bosgebied wat verscholen ligt in Zuid-Limburg, tegen de Duitse grens aan. Met een mooie delegatie van Kiwanisleden met veel klein kroost, Jeroens hond én helemaal uit Amersfoort de moeder van Martijn, liepen wij een mooie wandeling van ca. 6 km door de bossen van Schinveld. Geen gewone wandeling natuurlijk, maar een wandeling passend bij ons als Kiwanis :-) nl. de 5-sterrenroute. Deze sterren staan symbool voor de 5 highlights die men op deze route tegenkomt: De Schinveldse Es, de Lammendam-Schans, het historisch museumdorp Nonke Buusjke met de Historische Landbouw, het Zweefvliefveld en het Dal van de Roode Beek. Jeannette & haar onvolprezen social eventscommissie hadden deze wandeling uitgekozen omdat er ook veel voor kinderen (en Martijn ;-) te doen en te zien was: wij spotten Schotse hooglanders met jongen, de kinderen en Martijn liepen over het wankele bomenpad en mooie bloementakken die op de grond lagen werden verzameld als aandenken aan deze dag. Zowel Jeannette als Martijn vertelden enkele bijzondere verhalen waar met aandacht naar geluisterd werd. En natuurlijk had Jeannette weer lekkers meegenomen: zelfgebakken cakes en heerlijke sapjes voor de dorstige leden, kinderen en aanhang. Kortom, een erg geslaagde en gezellige wandeling waar ook veel bijgepraat kon worden en natuurlijk afgesloten werd met een lekkere lunch: broodjes kroket en zelfgebakken vlaai met koffie en thee!