Wat weet de jeugd van Kiwanis en wat willen zij!

In gesprek met de jongeren in de Kiwanis Youth

NIEUW INITIATIEF

Binnen Kiwanis Wouw-Zoomvliet proberen wij, net als bij andere clubs in Nederland, de naamsbekendheid te vergroten. De volwassenen proberen wij te bereiken d.m.v. onze jaarlijkse Oester & Champagne party en ons jaarlijkse Golftoernooi.

Maar om de jeugd te bereiken is weer een heel ander verhaal. Nu kunnen wij als club van dertig plussers denken heel goed te weten, hoe jongeren denken en wat zij van ons verwachten. Maar in de praktijk zitten jongeren heel anders in elkaar dan dat wij denken.

Daarom hebben wij na de zomervakantie “Kiwanis Youth” opgezet. Deze club bestaat nu nog uit 3 deelnemers, te weten: Daniek, Jessie en Tim. (leeftijd tussen 11 en 16 jaar)  Zijn nog op een zoek naar een 4e deelnemer/ster.

De bedoeling van Kiwanis Youth is, dat ze ongeveer 4 keer per jaar bij elkaar komen om met elkaar bezig te zijn en te overleggen. Voor de bijeenkomst vragen / input van ons en verwachten wij antwoorden n.a.v. hun discussie.

Omdat ze volledig zelfstandig opereren en geen enkele structuur van ons opgelegd krijgen, verwachten wij geen gestuurde` reacties, zodat wij ervan kunnen leren.

Tijdens hun eerste meeting hebben wij hun gevraagd hoe we de naamsbekendheid onder de jongeren kunnen vergroten en zij kwamen toen met het idee om alle kinderen, groep 5 - 8, van de basisschool een gevulde etui te geven met ons logo erop.

Dit idee is binnen de club vergadering besproken en ook aan Kiwanis Nederland voorgelegd. Vanuit het bestuur is daarop positef gereageerd. In de beleidsvoornemens voor het 2020-2021 staat o.a.  `Geef de jongeren een podium`.

De kinderen van de 2 scholen in Wouw ontvangen op 4 december de etui als  extra Sinterklaas cadeau.

Om de naamsbekendheid van onze Kiwanis Club onder de ouders te vergroten is ervoor gekozen om de ouders/verzorgers middels een e-mail  te informeren over de etui en doelstelling van Kiwanis. `Serving the Children of the World`. De link in de mail verwijst naar de informatie over het hoe en waarom van deze aktie.

De club , verwacht dat de naamsbekendheid van Kiwanis Wouw Zoomvliet binnen de regio gaat groeien en dat ook andere Kiwanis clubs het initiatief gaan nemen. Hierdooor komen meer volwassenen en kinderen te weten waar Kiwanis voor staat.