Website template voor clubs in pilotfase

In vervolg op de nieuwe website van Kiwanis Nederland is er nu ook een pilot gestart met de nieuwe clubsite template. Deze template is een complete website met CMS (Content Management Systeem) voor de onafhankelijke Kiwanis clubs. Met het CMS kan een geheel eigen indeling worden gemaakt en kunnen eenvoudig teksten, beeld, filmpjes en bestandjes (Zoals PDF, Word, Excel) worden toegevoegd en beheerd. Bovendien zijn belangrijke kenmerkende vormgevingselementen vastgezet zodat een eenduidige kiwanisuitstraling naar de buitenwereld kan worden gerealiseerd.

KOPPELING MET LANDELIJKE LEDENADMINISTRATIE
De clubsite template is gekoppeld aan de landelijke ledenadministratie waardoor het mogelijk is om pagina’s af te schermen voor publiek. Leden kunnen met hun eigen logingegevens inloggen om de pagina’s te bekijken. Op deze manier kunnen bijvoorbeeld notulen en commissieverslagen gedeeld worden. Voor de leden is na het inloggen ook een ledenoverzicht met smoelenboek te raadplegen en wordt de mogelijkheid aangeboden om lidmaatschapgegevens en wachtwoord te wijzigen.

CLUBAGENDA
In de clubsite template zit een agenda functie waarop de individuele leden na inloggen kunnen aangeven of zij bij het geplande agendapunt aanwezig zullen zijn en/of zij worden vergezeld door een partner of introducé. Deze informatie wordt vervolgens overzichtelijk aan alle leden gepresenteerd, met rood of groene markering, zodat de te verwachten opkomst in een oogopslag waar te nemen is.

NIEUWS
Via een nieuwsmodule kan clubnieuws snel en overzichtelijk op de website geplaatst worden. Bovendien kan het nieuwsbericht vanuit het CMS doorgeplaatst worden naar de website van het district.

FOTOALBUM
Via een fotoalbumfunctie kunnen snel foto's van de PC of van een fotocamera op de website geplaatst worden. Het CMS zorgt voor het uploaden en het creëren van previews en de juiste weergave formaten voor internet.

KOSTEN
Iedere Kiwanis club kan een clubsite template afnemen voor €5,95 incl. BTW per maand. Deze prijs is inclusief hosting. Het eerste jaar zullen deze kosten door het district Nederland betaald worden. Het internetadres van de clubsite wordt www.kiwanis.nl/clubnaam.

PILOTFASE
Op dit moment wordt de pilotversie van de clubsite gebruikt door 11 Kiwanis clubs. Na de pilot zal de clubsite template worden aangepast en beschikbaar gemaakt worden aan alle clubs. Wilt u op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen van de clubsite en uitgenodigd worden deze site te gaan gebruiken voor uw Kiwanis club, dan kunt u zich inschrijven op de mailinglist door hier te klikken.