Wedstrijd Creators FC met Enzo Knol trekt hordes gillende fans in Assen

Asser Kiwanis Kinderfonds de grote winnaar

"Enzo! Mag ik een foto? Ik smeek het je." Een jongen met een zwarte Achilles 1894-muts schreeuwt om aandacht van vlogger Enzo Knol. Langs het hoofdveld van de voetbalclub in Assen staan op deze maandagavond honderden kinderen zoals hij, die een selfie willen met een van hun idolen. Onder andere Knol speelt met het YouTube-voetbalteam Creators FC tegen een elftal van Achilles.

'Kiwanis grote winnaar'
Creators FC is een team dat bestaat uit vloggers, YouTubers en influencers. Ze spelen voetbalwedstrijden om geld op te halen voor goede doelen. In dit geval het Asser Kiwanis Kinderfonds.
"We wilden graag iets lokaals doen. Ik ben terechtgekomen bij het Kinderfonds van Assen Kiwanis", zegt Peter de Jong, voorzitter van Achilles 1894. "En ik weet wel zeker dat zij vanavond de grote winnaar zijn. Kiwanis is een organisatie die zich inzet voor het welzijn van kinderen.

Voor het volledige bericht zie de link:  Nieuws RTV Drenthe

Voor de videoreportage zie: Youtube