Wie jarig is trakteert!

KIWANIS CLUB ROOSENDAAL DEELDE GRATIS FRUIT UIT AAN 6.000 BASISSCHOOLKINDEREN

Ter gelegenheid van het 45-jarig bestaan, heeft Kiwanis Club Roosendaal vanaf 17 mei jl. een zeer geslaagde fruitactie op de basisscholen in de Gemeenten Roosendaal en Halderberge georganiseerd. Daarbij werden de leerlingen meteen gewezen op het belang van gezond eten en de gevaren van obesitas.

In totaal werden 18.000 stuks fruit uitgedeeld aan 6.000 basisschoolleerlingen in Roosendaal, Wouw, Moerstraten, Kruisland en Oud-Gastel. Aan de kinderen in groep 3 en/of 4 werden deze fruitpakketjes, bestaande uit een Zeeuwse ‘Vogelaar Vredehof’-appel, een ‘Turbana’-banaan uit Ecuador en een ‘Zespri’-kiwi uit Nieuw-Zeeland, door een delegatie van Kiwanis Club Roosendaal uitgereikt.

Tevens werd een interactieve presentatie gegeven over het belang van fruit voor de gezondheid en de herkomst van dit fruit. Alle overige leerlingen van de basisscholen ontvingen het fruitpakket en de bijbehorende informatie via hun leerkrachten.

Dat deze feestelijke en gratis traktatie van de Kiwanis Club Roosendaal enorm gewaardeerd werd, bleek wel uit de vele leuke en enthousiaste reacties vanuit de diverse klassen en schooldirecties.

Deze Kiwanis Fruitactie 2016 smaakt in alle opzichten dus naar meer! Op dus maar naar ons volgende lustrumfeest.

Het 45-jarig jubileumfeest van Kiwanis Club Roosendaal wordt dit jaar verder vervolgd tijdens de 3e editie van Kiwanis KringKids in Schouwburg De Kring op zondagmiddag 10 juli a.s.

Voor meer informatie of aanmelding zie www.kiwanisroosendaal.nl