WIJNACTIES KIWANIS

WijnSpijs diner en Wijnproeverij

De Kiwanis clubs Hilversum-Baarn en Laren organiseren twee keer per jaar samen een wijnactie. In de editie van dit najaar zijn er zelfs twee aantrekkelijke evenementen waarop iedereen welkom is.

Ons nieuwe project: een wijnspijsdiner

Voorafgaand aan de wijnproeverij organiseren wij een sfeervol WijnSpijsdiner, waarbij de nieuw geselecteerde wijnen zullen worden gecombineerd met culinaire hoogstandjes. Iedereen is van harte uitgenodigd om aan dit bijzondere diner deel te nemen. Neem ook je partner en/of vrienden mee, want we hebben voldoende ruimte. We serveren een amuse met Cava, een 5-gangen diner met wijnen uit onze nieuwe collectie en koffie/cappuccino/thee. De all-in prijs bedraagt € 52,50 p.p. waarvan tenminste € 10,- ten goede komt aan het goede doel.

Het diner wordt gehouden op donderdag 1 november in Restaurant Greenfields te Baarn. Ontvangst is vanaf 18 uur, om 19 uur gaan we aan tafel. Als je hieraan wilt deelnemen, dan kun je je tot 15 oktober opgeven door op deze link te klikken.

Top wijnen, olijfolie en… likeur! Najaars wijnproeverij

Onze najaars wijnproeverij - met muzikale omlijsting door het Waldeck Combo - wordt gehouden op zaterdag 10 november tussen 14 en 17 uur in Restaurant Greenfields te Baarn. Behalve onze speciaal geselecteerde wijnen zijn ook de exclusieve Spaanse olijfolieproducten van Can Solivera weer te bestellen. Daarnaast zal de jonge meesterstoker Leon van Welie (24) van destilleerderij VanLeon aanwezig zijn. Zijn likeuren en borrels maakt hij puur of hout gelagerd van het mooiste fruit. Een heel eerlijk en ambachtelijk product van een nieuwe generatie. Deelname aan de proeverij is gratis en aanmelding is niet nodig.

Bestellijst en beschrijvingen van ons nieuwe assortiment vind je in de downloads. Mocht jouw favoriete wijn van een vorige proeverij er niet bij staan, dan kun je dat aan ons laten weten en proberen wij deze wijn toch te leveren. Bij verhindering op de wijnproeverij is het toch mogelijk wijnen te bestellen als je een ingevulde bestellijst bij ons inlevert.

De opbrengst gaat dit keer naar twee goede doelen

Onze verkoopprijzen zijn gelijk aan de gangbare winkelprijzen, maar bij ons komt bijna 30% ten goede aan het goede doel. In het najaar van 2018 zijn dat Stichting Poolse Weeskinderen Naarden die educatieve doeleinden voor kinderen in Poolse weeshuizen steunt en Stichting Mzee Kambee die kansarme Maasai-kinderen in het Tanzaniaanse dorp Nadanya en omstreken helpt naar school te gaan.

Het motto van Kiwanis is al meer dan 100 jaar 'Serving the Children of the World'. Met de opbrengst van de wijnverkoop worden dan ook kindgerichte goede doelen ondersteund. De totale omzet van de wijnactie in het voorjaar van 2018 was maar liefst € 19.818,73. Na aftrek van de inkoopkosten is hiermee een netto-opbrengst van maar liefst € 5.600 voor Stichting Kindervakantieland gerealiseerd.

Locatie WijnSpijsdiner en najaars Wijnproeverij:
Restaurant Greenfield’s, 14 tot 17 uur. Amsterdamsestraatweg 42, 3741 GS BAARN

DOWNLOADS NOVEMBER 2018: (volgen binnenkort)

- Uitnodiging
- Wijnbeschrijvingen