Wijnproeverij en Wijnverkoop van Kiwanis Club Utrecht voor STOP Tetanus

Zondag 24 november 2013 bij Fundatie van Renswoude te Utrecht

Met hulp van wijnhuis Vakerchampagne en cateraar Oud London biedt Kiwanis Club Utrecht een Wijnproeverij en Wijnverkoop op zondag 24 november in het Utrechtse Museumkwartier. Kiwanis Club Utrecht ontvangt u op de mooie locatie van De Fundatie van Renswoude voor het proeven van een twintigtal wijnen: rood, wit en mousserend. Bij deze Wijnproeverij ontvangt u een eigen glas waarmee u een twintigtal wijnen kunt proeven. De culinaire omlijsting vindt plaats met een kok die ter plekke kleine hapjes serveert.

De entree bedraagt 10 euro. Als u wijn bestelt dan leveren we uw bestelling bij u thuis af.

De opbrengst van de wijnverkoop gaat naar het goede doel: STOP Tetanus.

In 1754 overleed Maria Duyst van Voorhout, vrijvrouwe van Renswoude. Zij stierf rijk en kinderloos en in haar testament bepaalde zij dat haar geld aangewend moest worden voor het onderwijs aan schrandere wezen. In drie plaatsen werd een aparte stichting opgericht, te weten in Delft, Den Haag en Utrecht. In deze instellingen werd lesgegeven in onder andere waterbouw, scheepsbouw en wiskunde. Het gebouw van de Fundatie is het decor voor deze Wijnproeverij. De Fundatie ligt aan het einde van de Lange Nieuwstraat, vlak naast het Centraal Museum, tussen de Oudegracht en de Nieuwegracht.

Locatie: Fundatie van Renswoude, Agnietenstraat 5, 3512 XA Utrecht
Datum en tijd: zondag 24 november 2013, van 15.00 tot 18.00 uur