Winnaar stemming Lustrum Project: Kindervakanties

De leden van Kiwanis Nederland hebben de afgelopen weken kunnen stemmen op hun favoriete Lustrum Project. Project Kindervakanties heeft de meeste stemmen behaald, namelijk 297. Dit project zal daardoor het komende landelijke Lustrum Project worden, gesteund door inspanningen van alle Kiwanis Clubs in Nederland.

In totaal hebben 641 mensen hun stem uitgebracht, een derde van alle Kiwanis leden in Nederland. Dit is de hoogste betrokkenheid met een landelijke activiteit die we ooit hebben gezien en een bewijs dat deze vorm van meer democratie een goede vernieuwing is.

In totaal zijn 641 geldige stemmen uitgebracht van leden van 90 clubs. Na het tellen van de stemmen is de eind volgorde (tussen haakjes het aantal stemmen en het aantal clubs waar we voor het project gestemd is):

1. Kindervakanties (297-70)

2. Petje Af (161-54)

3. Samen Spelen (101-39)

4. Muziekids (82-40)

De komende tijd gaat de Lustrumcommissie met het Algemeen Bestuur en de clubs die Kindervakanties hebben voorgedragen uitwerken hoe alle clubs het beste kunnen worden ondersteund bij het tot een groot succes maken van dit Lustrum Project.

Kiwanis Clubs Veendam en Sint Oedenrode lieten in een eerste reactie weten: “Als initiatiefnemers voelen wij ons zéér vereerd dat eerst de leden van onze Divisie NoordOost en nu bij de stemming ook de leden van Kiwanis Nederland vertrouwen hebben uitgesproken in ons project. De Stichting Het Vergeten Kind heeft mondeling al laten weten erg blij te zijn met de verkiezing van het project Kindervakanties tot lustrumproject en ziet uit naar de komende samenwerking.”

Alle leden worden bedankt voor de stemmen die ze hebben ingebracht.

Lustrumcommissie

Maaike Roosen (voorzitter)