Zondag 7 oktober organiseert Kiwanis Club Tilburg Hart van Brabant haar traditionele Ontbijtfilm

Op zondag 7 oktober aanstaande vindt de traditionele Ontbijtfilm plaats, georganiseerd door Kiwanis Club Tilburg Hart van Brabant. Dit jaar is de opbrengst bestemd voor BoddeBuiten, een jonge enthousiaste organisatie, verbonden aan de speciale onderwijsinstelling De Bodde in Tilburg. De Bodde biedt jongeren met een verstandelijke beperking een faire kans op een zo zelfstandig mogelijk bestaan.

Achter het gebouw van de Bodde wordt BoddeBuiten gerealiseerd, met naast een ruime moestuin onder meer een kas, een kippenren, een leslokaal en een wasruimte. Er wordt zoveel mogelijk biologisch geteeld en energieneutraal gewerkt. De leerlingen van De Bodde krijgen er een leerzame en praktische dagbesteding bij, die tegelijkertijd het respect voor de natuur versterkt. ‘Een speciale plek voor speciale jongeren!’.

Het groene bouwproject is een samenwerkingsproject van onderwijs, overheid en ondernemers. Samen gaan zij aan de slag. Het project wordt mede ondersteund en gerealiseerd door de leerlingen van 100% BOUW die samen met andere vakopleidingen en onder leiding van Bouwbedrijf André Doevendans, de werkzaamheden op zich nemen. Ook andere belangrijke sponsors zoals Van Asten Doomen Architecten, Heerkens van Bavel Bouw en Sunburst, ondersteunen dit project.

Er is echter veel meer nodig dan wat er tot nu bij elkaar is gebracht. Daarom willen we ons als Kiwanis Club Tilburg Hart van Brabant inzetten voor dit project en de broodnodige financiële ondersteuning met ons filmproject vergaren.

Wij ontvangen u graag bij onze, inmiddels traditionele, Ontbijtfilm.
De Ontbijtfilm vindt plaats op zondag 7 oktober a.s. van 9.00 uur tot ca. 13.30 uur. Het ontbijt wordt om 9.00 uur verzorgd door de medewerkers van Prins Heerlijk.

Gezien de grootte van het gezelschap vindt het ontbijt plaats in de Bibliotheek Midden- Brabant, Koningsplein 10, Tilburg. Daarna wordt de film vertoond in een van de zalen van bioscoop Pathé Tilburg aan het Pieter Vreedeplein 174. We sluiten af met een glaasje en een hapje. Rond 13.30 uur wordt de bijeenkomst beëindigd. De jongeren van BoddeBuiten rekenen op u! Graag tot ziens op 7 oktober aanstaande.