Nieuws van de Lustrumcommissie april 2021

Factsheet aangepast en nieuwe initiatieven

Vanuit de lustrumcommissie hebben we veel met jullie te delen deze maand. We zijn er trots op om te zien dat er veel projecten en acties worden georganiseerd rondom ons gezamenlijk gekozen goede doel in dit lustrumjaar: Stichting Het Vergeten Kind.

Enkele van die activiteiten en projecten hebben een plaats in deze nieuwsbrief. Hieruit blijkt dat corona ons niet volstrekt lam hoeft te leggen gelukkig. Lees er vooral over en laat je inspireren.

Vanuit het land en de afgelopen regiobijeenkomsten is ons gebleken dat sommige, wezenlijke vragen nog bij jullie leven. Dit artikel gebruiken we ervoor om de meest prangende vragen te beantwoorden. Bovendien vind je de link naar ons internet waarop alle informatie vermeld staat.

1 Wat wordt er precies verwacht van de Kiwanisclub met betrekking tot de donaties?

Van jullie wordt verwacht dat je bijdraagt om het streven te bereiken: 500 kinderen een hippie vakantie of weekend bezorgen. Hiertoe doneert elke Kiwanisclub een bedrag van €2.500,- aan het Kiwanis Nederland Fonds.

2 Hoe zorg ik ervoor dat het geld op de rekening van het Kiwanis Nederland Fonds komt?

Dat staat in de factsheet die je op internet kunt vinden. Hierbij het betreffende punt:

Waar stort ik onze bijdrage?

Dit kun je doen aan de Stichting Kiwanis Nederland Fonds

IBAN:  NL03INGB0658462156

BIC:     INGBNL2A

Oormerk de storting door jouw Kiwanisclubnaam te vermelden ten bate van Het Vergeten Kind.

3 Ik hoor van alles over een actieplatform. Daar wil ik wel eens op kijken en ik wil er mijn eigen project op plaatsen. Hoe gaat dat in z’n werk?

Klik maar eens op deze link https://kiwanis.hetvergetenkind.nl/acties , dan zie je wat er allemaal geplaatst is op het actieplatform. Je wordt geïnspireerd door alle acties en projecten die er al op gedeeld zijn. Bovendien kun je contact zoeken met Kiwanisclubs om te overleggen als je bijvoorbeeld een vergelijkbaar project wil gaan organiseren.

Om het plaatsen van je activiteit of project te vergemakkelijken staat er een handleiding op de website van www.kiwanis.nl onder de tab Lustrumproject. Daar staat een link ’Instructievideo Kiwanis platform’. Als je die volgt word je stap voor stap meegenomen in het (vrij eenvoudige) proces om jouw activiteit of project te plaatsen en te delen!

/imagecache/lg/uploads/2021/03/carel-vergeten-kind.jpg

4 Waar vind ik de factsheet met alle vragen en antwoorden over het lustrumproject en de gemaakte afspraken?

Die vind je op de internetsite www.kiwanis.nl

Als je op de tab bovenin met Lustrumproject klikt, dan kom je op de betreffende pagina. Kies vervolgens: Maandbericht en factsheet  november 2020

Daarin vind je de factsheet.

5 Kan ik de factsheet via een link snel bereiken?

Ja, dat is wel handig natuurlijk: hierbij!

Content  en meldingen van opbrengsten voor het goede doel voor het Kiwanis-actieplatform door de eigen lustrum contactpersoon bij Guido Palm via g.palm@258-management.nl

Als vragen nog niet beantwoord zijn of je kunt toelichting gebruiken, benader ons dan gerust, telefonisch of via jubelcommissie@kiwanis.nl  We staan graag voor jullie klaar.

Hartelijke groeten, namens de lustrumcommissie,

Maaike Roosen 06-23297018

/imagecache/lg/uploads/2021/01/vergetenkind-2-kinderen-1.jpg