Regiobijeenkomsten maart 2017

Aan: leden Kiwanis International District Nederland

Beste mensen,

Terugkoppeling Regiobijeenkomsten maart 2017

De 4 regiobijeenkomsten gehouden in Woerden, Zwolle, Bergen op Zoom en Weert blijken zeer geslaagd. De opkomst van deze nieuwe vorm van samenkomen als alternatief voor de voorjaarsconferentie, in zijn totaliteit was bijna 250 Kiwanians. Interessant is dat betreffende LG's van de regio en een DB lid het organisatieteam vormen en zo ook tot verschillende invulling zijn gekomen. Een greep hieruit: goede sprekers, hoe social media te gebruiken om je projecten te promoten, uitwisseling van elkaars projecten, stemmen met je mobiel, discussie over vergrijzing en de toegevoegde waarde van Golden clubs, inspiratie voor onze missie en gezellig samenzijn. Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten en we gaan dat met elkaar evalueren. Het lijkt erop dat we deze formule in de toekomst vaker zullen toepassen. De links naar de instructiefilmpjes van Pelpina Trip en de presentatie van Roderick Kemper treft u onderstaand aan. Zie ook onze Kiwanis downloadpagina waarop de links ook staan. ( http://www.kiwanis.nl/downloads )

Presentatie Verbinden door Roderick Kemper. 16 maart 2017 Woerden

Instructie video's door Pelpina hoe je Sociale Media kunt gebruiken. Deze zijn in opdracht van Kiwanis District Nederland gemaakt om de clubs te helpen om zo effectief mogelijk gebruik te maken van de Sociale Media.

Instructie video: "Met je hoofd voor de camera"

Instructie video: "Hoe plaats ik een foto of video op Facebook".

Instructie video: "Hoe gebruik ik Twitter, Facebook of Instagram

Communicatie

Graag vragen wij u uw aandacht voor een enquete over de de communicatie binnen Kiwanis. De communicatie commissie wil graag uw mening over de wijze waarop wij met elkaar communiceren. Wij ontvangen daarover verschillende signalen. Teveel mails, te weinig mails. Ik kan op de website niets vinden etc. Graag willen wij de mening van alle leden. Niet voor het schrijven van een notitie, maar om aan de hand van de reacties oplossingen te vinden c.q.verbeteringen aan te brengen. Dringend verzoek om de enquete in te vullen en voor 15 mei 2017 te retourneren aan secretaris@kiwanis.nl

Enquete communicatie Kiwanis Nederland